Програма розвитку Стрижівського ЗДО на 2020-2025р.
ПРОГРАМА
РОЗВИТКУ
Стрижівського закладу дошкільної освіти Коростишівської міської ради
на 2020-2025р.р.
Етапи реалізації плану
1.Підготовчий (І половина 2020 року)
Виявлення перспективних напрямків розвитку Стрижівського ЗДО та моделювання його нового якісного стану в умовах модернізації освіти України. Створення умов для визначення основних ідей програми розвитку, обміркування протиріч і передумов розвитку ЗДО .
2.Концептуальний (ІІ половина 2020 року)
Безпосередній початок реалізації програми, проведення основних компонентів освітнього процесу у відповідність з характеристиками «Програми розвитку Стрижівського ЗДО на 2020 -2025 рр.».
3.Основний етап реалізації Програми (2021 - 2025 н.р.)
Перехід закладу на новий якісний стан. Подолання невідповідностей основним завданням Програми і реформування компонентів, які мають відхилення від норм, заданих «Програмою розвитку Стрижівського ЗДО на 2020-2025 рр.».
4.Завершальний (аналітико-корекційний) (2024-2025рр.)
Аналіз досягнутих результатів і визначення перспектив подальшого розвитку ЗДО. Фіксація створених прецедентів освітньої політики та їхнє закріплення в локальних нормативних актах ЗДО. Підведення підсумків. Аналіз і рефлексія статуту ЗДО в соціумі. Самовизначення педагогічного колективу по відношенню до подальшого розвитку закладу дошкільної освіти.
КОНЦЕПЦІЯ СУЧАСНОГО закладу освіти
Виходячи з того, що нині ЗДО повинен працювати на випередження і стати гарантом гармонійного розвитку дітей, програмові заходи направлені на:
- формування життєвої компетентності вихованців на основі програми розвитку дитини «Українське дошкілля», інших програм МОН України;
- формування та розвиток компетентностей педагогічного колективу в процесі переходу на особистісно-орієнтовану модель взаємин педагога та дитини, як єдину можливу платформу для становлення особистості;
- комплекс забезпечення фізичного, психічного, соціального та духовного розвитку дітей;
- прищеплення дітям ціннісного ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих, формування навичок здорового способу життя;
- посилення позиції закладу дошкільної освіти як повноцінної сходинки загального розвитку дошкільнят через збереження унікальності дитинства;
- створення оптимально сприятливих умов для розвитку ключових дитячих «можу» і «повинен» (за Базовою програмою «Українське дошкілля»: вчитися пізнавати, діяти, навчитися разом жити, зберігати фізичне та психічне здоров'я);
- забезпечення умов для реалізації прав дитини;
- організація компетентного психолого-педагогічного супроводу освітньо-виховного процесу з опорою на вікові та індивідуальні можливості дитини;
- забезпечення психологічного комфорту дитини та безпеки життєдіяльності працівників ЗДО;
- зміцнення матеріально-технічної бази ЗДО.
Джерела та обсяги фінансування Плану:
- Кошти Коростишівської міської ради Житомирської області, розмір яких на кожен рік розглядається у встановленому законом порядку;
Очікувані результати:
1. Здобуття дітьми якісної дошкільної освіти через особистісно-орієнтовану модель навчання у контексті Базової програми розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля» та інших програм МОН України з урахуванням досягнень науки та техніки.
2. Створення оптимальних умов для комплексного впливу на формування компетентної особистості дошкільника на основі індивідуалізації розвитку, навчання та виховання дитини.
3. Підвищення якості навчально-виховного процесу, організації роботи ЗДО щодо збереження і зміцнення психічного і фізичного здоров'я дітей дошкільного віку, піднесення якісних показників здоров'я вихованців.
4. Створення умов для максимальної самореалізації працівників ЗДО.
5. Приведення матеріально-технічної бази у відповідність до нормативних вимог, забезпечення ЗДО сучасним обладнанням, навчально-методичними матеріалами.
6. Забезпечення наступності у роботі Стрижівського ЗДО та Стрижівського ліцею.
Виконання Плану має забезпечити:
Державний стандарт дошкільної освіти в Стрижівському ЗДО визначений змістом Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», Базовим компонентом дошкільної освіти і коментарем до нього.
Резюме Стрижівського ЗДО:
Заклад знаходиться за адресою: с. Стрижівка, Коростишівського району, Житомирської області, вул. Мікаберідзе, 12б . Телефон для зв'язку: 78-2-33.
Електронна пошта: sadok.str@ukr.net
Стрижівський заклад дошкільної освіти функціонує з 2006 року. У закладі 1 різновікова група для дітей дошкільного віку, де щороку виховується 20 дітей переважно старшого дошкільного віку. Про комфортне перебування дітей у ЗДО, збалансоване і раціональне харчування піклуються 4 працівників.
Заклад укомплектований кадрами відповідно вимог наказу МОН № 118 від 24.02.2005р. всього в ДНЗ працює 2 педагоги, які мають вищу освіту.
Директор: Васильєва Ольга Павлівна
Характеристика вихованців:
Потужність ЗДО - 20 дітей
Фактичний списковий склад дітей в ЗДО (станом на 01 вересня):
2019-2020 н.р 20
2020-2021н.р 20
2021-2022 н.р 20
2022-2023 н.р 20
2023-2024 н.р
2024-2025 н.р
Кількість вікових груп: 1 різновікова група
Віковий склад вихованців:
2019-2020н.р
2020-2021 н.р.
2021-2022 н.р.
2022-2023 н.р.
2023-2024 н.р.
2024-2025 н.р
КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Характеристика педагічного складу:
Освіта
Атестаційна категорія
Педагогічне звання
Навчальний рік
Загальна кількість педагогів
Молоді спеціалісти
Вища
Середня спеціальна
Незакінчена вища
Навчаються в вузах
Спеціаліст
Перша
Друга
Вища
Вихо-ватель методист
Старший вихователь
2019-2020 н.р.
2
0
2
0
0
0
0
1
Педагогічний стаж педрацівників:
Навчальний рік
До 5-ти років 0
Від 5-ти до 10 років 0
Від 10-ти 15 років 1
Від 15-ти до 20 років 1
Від 20-ти до 25років 0
Більше 25 років 0
Режим роботи ЗДО:
Стрижівський ЗДО працює 5 днів на тиждень з шестигодинним терміном перебуванням дітей (з 8:00 до 14:00). Вихідні дні: субота , неділя, святкові. Навчальний рік з 1 вересня до 31 травня. З 1 червня по 31 червня - оздоровчий літній період.
Характеристика соціуму у селі
Стрижівсьний заклад дошкільної освіти знаходиться у орендованову приміщенні Стрижівського ліцею, що дозволяє тісно взаємодіяти з:
- Стрижівським ліцеєм;
- соціальними об'єктами - сільським ЦНПМД, сільським будинком культури, Стрижівським старостинським округом.
Таким чином, оточуюче навколишнє соціально-культурне середовище навколо закладу сприяє всебічному розвитку та оздоровленню його вихованців, їх вмінням застосовувати здобуті уявлення для подальшого розширення особистісного досвіду та формування наукової картини світу.
Характеристика матеріально- технічно та науково-методичної бази ЗДО:
В приміщенні закладу - 1 групова кімната, санвузел, харчоблок Стрижівського ліцею. Заклад забезпечений відповідною матеріально-технічною та освітньо- методичною базою.
Організація харчування
Харчоблок забезпечений необхідним технологічним обладнанням, кухонний та столовий посуд новий та знаходиться у відмінному стані. Норми харчування виконуються в міру коштів, які для цього виділені.
Харчування дітей здійснюється відповідно до вимог Інструкції по організації харчування дітей в ДНЗ, затвердженої спільними наказами МОЗ і МОН України №298/227 від 17.04.2006р., та зареєстрованої в Мінюсті 05.05.06 р., 3523 (12397). Схеми постачання, маршрути та графіки постачання харчових продуктів та сировини розробляються та узгоджуються із засновником.
Аналіз виконання норм харчування показав, що переважно харчування дітей у закладі здійснюється наближено до норм та є раціональним, збалансованим, різноманітним. Неухильно виконується робота по запобіганню спалахів інфекційних захворювань та харчових отруєнь. В оздоровчий період вартість харчування збільшується на 10%, для проведення вітамінізації.
Процес харчування дітей прозорий, добові проби щодня зберігаються в холодильнику харчоблоку.
Регулярно якість та калорійність харчування контролюється Коростишівським міжрайонним відділом ДУ «ЖОЛЦ МОЗУ» . Беруться також проби води та змиви на наявність шкідливих бактерій як у харчоблоці так і в груповій кімнаті. Постійно ведеться просвітницька робота серед батьків з питань харчування, профілактики захворювань, пов'язаних з якістю харчування: «Вітаміни в житті дитини», «Догляд за молодими зубами», «Харчування дітей вдома», «Натуральний набір продуктів харчування дітей в ЗДО». Щоденне меню вивішується на інформаційному стенді.
Питання харчування дітей, всі його аспекти тримаються під контролем директора ЗДО.
Періодична збалансованість, вміст білків, жирів та вуглеводів контролюється керівником закладу. Перспективне меню на два тижні розроблено з урахуванням денної норми калорій, які діти дошкільного віку повинні отримувати в день, яке затверджено в Коростишівському районному Головному управлінні Держпродспоживслужби в Житомирській області.
Контролюється також поточність виробничого процесу приготування їжі. Додаток до пункту 4.26 Інструкції з організації харчування дітей у ДНЗ вивчена кухарем, тому тривалість термічної обробки продуктів відповідає вимогам, а значить поживні цінності та смакові якості продуктів зберігаються максимально. Велика увага приділяється умовам зберігання продуктів та сировини. Ведуться журнали бракеражу сирої та готової продукції, тому дотримується термін реалізації сировини.
Ведеться контроль за технологією приготування страв, про що робляться відповідні записи.
Під постійним контролем видача їжі з кухні та отримання її помічником вихователя. Під постійним контролем і наявність сертифікатів на продукти, які завозяться централізовано.
Організація медичної та фізкультурно-оздоровчої роботи.
Медичне обслуговування у закладі здійснюється медичною сестрою Стрижівської амбулаторії. Щорічно перед прийняттям дітей до закладу проводяться огляди лікаря-педіатра, стоматолога та лікарів інших спеціальностей. Вони оглядають дітей, роблять висновок про стан здоров'я, дають рекомендації, щодо додаткових обстежень, лікування, щеплень, режиму харчування, дієтичного харчування. Профілактичні щеплення дітям у ЗДО проводяться згідно з новим календарем щеплень (наказ МОН України № 48 від036.02.2006 р. Планомірно проводяться антропометричні виміри дітей - 1 раз у квартал. Щоранку, проводячи ранковий прийом, вихователь веде записи в Журналі ранкового прийому. Раз на рік проводиться огляд дітей на ентеробіоз.
У закладі систематично проводиться загартування дітей. Вихователь із своїми вихованцями щоденно перебувають на свіжому повітрі під час прогулянок. В теплу пору року діти ходять босоніж по траві, приймають повітряні та сонячні ванни, також практикується обливання ніг водою контрастних температур.
Одне з важливих призначень в роботі ЗДО - санітарно-освітня робота з дітьми, вихователем та батьками: «Що робити якщо в дитини плоскостопість?», «Гігієна органів дихання», «Грип та його запобігання», консультації про першу допомогу при кровотечі з носа, висвітлення профілактики того чи іншого захворювання та інших питань, які прямо або опосередковано впливають на поліпшення здоров'я вихованців. Питання медичного обслуговування дітей розглядається на засіданнях виробничих нарад, видаються накази. Розроблена схема роботи колективу ЗДО по охороні та зміцненню здоров'я дітей.
Матеріальна база для проведення фізкультурно-оздоровчої роботи:
- необхідне спортивне обладнання (обручі пластмасові, скакалки, м'ячі для ігор, бадмінтон);
- методична література.
Напрямки роботи ЗДО по охороні та зміцненню життя і здоров'я дітей:
- якісне та збалансоване харчування;
- фізичне виховання та забезпечення необхідної рухової активності;
- медико-профілактична діяльність;
- формування валеологічного світогляду (фізичне, психічне, духовне, соціальне здоров'я);
- робота з батьками;
- створення належного розвивального предметно-ігрового та соціального середовища;
Робота колективу з використанням здоров'язберігаючих технологій:
- ранкова гімнастика;
- фізкультхвилинки, фізкультпаузи в ході проведення занять;
- заняття з фізичного розвитку за розкладом;
- забезпечення умов для самостійної рухової активності протягом дня;
- впровадження інноваційних технологій;
- ритмічна гімнастика;
- дихальна гімнастика;
- профілактика короткозорості;
- релаксація;
- музикотерапія;
- сміхотерапія;
- пальчикова гімнастика;
- фізкультурні свята та розваги;
- дитячий туризм;
- інформаційний матеріал для батьків;
- рухливі ігри, загартувальні процедури.
- виховання потреби в здоровому способі життя;
- створення безпечних умов для фізичного розвитку;
- оформлення розвивального середовища в групі, на подвір'ї;
- сезонні забави.
Соціально-педагогічний супровід
- Вивчення соціально-психологічного стану вихованців.
- Створення соціального паспорту ЗДО.
- Здійснення соціально-педагогічного патронату.
- Соціальна адаптація дітей в ЗДО.
- Дослідження рівня психосоціальної зрілості дітей.
- Проведення розвивально-виховної роботи з дітьми з метою розвитку успішного спілкування, запобігання конфліктності та агресивності.
- Соціально-педагогічне консультування сімей з метою підвищення рівня їх педагогічної культури.
- Здійснення соціального захисту дітей шляхом організації психолого- педагогічної та правової освіти батьків.
- Використання різних форм освітнього процесу для своєчасного виявлення, підтримки та розвитку нахилів, здібностей, обдарованості дітей.
- Надання педагогам та батькам кваліфікованої допомоги з питань розвитку, виховання, навчання та соціальної адаптації дітей.
- Проведення просвітницької роботи, спрямованої на розуміння проблем сімей, що виховують дітей з особливими потребами, виховання толерантного ставлення до таких дітей.
- Взаємодія зі спеціалістами соціальних служб, районного центру практичної психології та соціальної роботи, органами місцевого самоврядування.
Навчально-виховний процес
- Методичні посібники.
- Методичні рекомендації, поради.
- Пізнавальна література, енциклопедії.
- Тематичні папки щодо організації навчально-виховного процесу з різних видів діяльності та розділів програми.
- Комплекти дидактичних ігор різної тематики.
- Комплекти демонстраційного та роздаткового матеріалу з математики, розвитку мови, екології, ОБЖД, тощо.
- Сенсорні посібники.
Розвивально-ігрове середовище
- Настільні ігри.
- Будівельно-конструктивні ігри.
- Театралізована діяльність.
- Спортивно-моторні ігри.
- Музичні та інші .
Шляхи і способи реалізації плану
- Підвищення якості надання освітніх послуг у ЗДО.
- Удосконалення форм та методів роботи, спрямованих на поліпшення соціально-економічних і морально-психологічних умов для розвитку, виховання та навчання дітей в ЗДО.
- Забезпечення педагогів необхідними навчально-методичними посібниками та забезпечення їх фаховими, періодичними виданнями.
Принципи організації навчально-виховного процесу
Проектування навчально-виховного процесу буде здійснюватись з урахуванням наступних принципів:
Гуманізму та педагогічного оптимізму - ставлення до дитини, як до цінності, визнання її права на вільний розвиток та реалізацію своїх природних здібностей.
Об'єктивності й науковості - розвиток дитини здійснюється за об'єктивними законами, спирається на знання ампліфікаційної специфіки.
Індивідуального та особистісного підходів - спільні, типові для всіх дітей певного віку закони особистісного розвитку виявляються в індивідуальній історії розвитку кожної конкретної дитини.
Активності - розвиток у дошкільному віці самостійності, творчого ставлення до життя і різних видів діяльності, формування у дитини здатності робити власний вибір, приймати рішення.
Ампліфікації - створення педагогами сприятливих умов для природного та поступового розвитку особистості дитини; врахування в освітньо-виховному процесі багатогранної природи дошкільника, його вікових та індивідуальних особливостей.
Наступності й неперервності - використання попереднього досвіду на всіх етапах розвитку.
Єдності розвитку виховання і навчання - збалансованість розвивальних, виховних та навчальних завдань у процесі формування в дитини системи ціннісних ставлень до природи, культури, людей, самої себе.
На основі вивченого потенціалу ідеї сучасного ЗДО представлений комплекс наступних нововведень
Оновлення змісту освіти:
1. Створення у дитини ціннісної картини світу, збереження дитячої субкультури, культивування видів діяльності та форм активності в контексті вимог Базової програми розвитку дитини «Українське дошкілля».
2. Базування педагогічного процесу на законах психології, розвитку дитини та ідеї ампліфікації розвитку особистості.
Оновлення науково-методичного супроводу розвиваючого навчально-виховного процесу
1. Розробка навчально-методичного супроводу (методичних рекомендацій, оновленого відповідно до модернізованого змісту дошкільної освіти дидактичного, розвивального матеріалу, методичних розробок).
2. Робота над науково-методичною проблемою ЗДО «Впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітню діяльність закладу». Розвиток та самовдосконалення педмайстерності педагогів.
3. Організація тематичної діяльності у напрямку визначення шляхів вирішення актуальних проблем, розробки нових педагогічних ідей в контексті роботи за Базовою програмою «Українське дошкілля».
4. Використання сучасних технологій виховання та підтримки розвитку дошкільника.
5. Використання соціологічних досліджень у роботі з педколективом.
6. Використання інтерактивних форм роботи з педагогічними кадрами.
Оновлення в становленні освітнього процесу
1. Використання моделі організації освітньо-виховного процесу в ЗДО - за режимними моментами з реалізацією завдань розвитку та змісту сфер життєдіяльності в комплексі.
2. Оновлення форм навчання та виховання дітей, направлених на їх всебічний розвиток, на основі дотримання балансу регламентованих видів діяльності та вільної гри, надаючи переваги довільної поведінки.
3. Системне використання здоров'язберігаючих технологій.
Основні аспекти освітньої діяльності розвитку ЗДО
1. Реалізація компетентнісного підходу до дошкільної освіти задекларовано у Базовій програмі «Українське дошкілля» та Базовому компоненті дошкільної освіти.
2. Збереження та зміцнення психологічного, фізичного, духовного і соціального здоров'я дітей.
3. Надання пріоритету проблемно-пошуковій діяльності, використанню інноваційних технологій, як переважаючому способу навчання, диференційованим формам організації освітнього процесу.
Ціннісні орієнтири, покладені в основу моделі випускника ЗДО
Здоров"я - стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, психічний комфорт, позитивне самопочуття, спокій, рівновага, задоволення, а не лише відсутність хвороб і фізичних вад.
Культура - духовна, матеріальна яка формує компетентну особистість на основі її біологічної, історичної індивідуальності. На основі засвоєння національних загальнолюдських культурних цінностей формується база особистісної культури.
Праця - відродження культурно-історичних традицій нації, механізмів морально-трудового виховання та любові до праці, до людини-трудівника,бажання працювати і приносити користь людям.
Сім'я - пізнання та відчуття сім'ї, батьків, роду. Пріоритетність сімейного виховання та соціальної захищеності дітей в сім'ї.
Основні заходи щодо виконання Перспективного плану розвитку Стрижівського ЗДО на 2020- 2025 роки
№ п/п
Зміст заходів
Термін виконання
Джерела фінансування(державний, міський бюджет)
Відповідальні виконавці
1. Організація роботи закладу дошкільної освіти
1.
Вивчення демографічних показників та освітніх потреб в мікрорайоні Стрижівського ЗДО
Щорічно до 01.09
-
Адміністрація та колектив
2. Фінансове та матеріально-технічне забезпечення
1.
Проводити інвентаризацію майна, стану технологічного обладнання харчоблоку, складів і підсобних приміщень, твердого та м'якого інвентарю
Щорічно
Кінець року
-
Директор, бухгалтер відділу освіти
2.
При формуванні бюджетних запитів планувати кошти на оновлення інвентарю та технологічного обладнання
Щорічно
до 01.01.
-
Директор, бухгалтер відділу освіти
3.
Обстеження технічного стану будівель ЗДО. Забезпечення складання дефектного акту
Квітень, серпень, щорічно
-
Адміністрація
4.
Складання планів проведення ремонтних робіт
Щорічно червень
-
Адміністрація
5.
Поновлення обладнання та дизайну ЗДО Поновлення ігрового та спортивного майданчиків, зелених насаджень, квіткових клумб
Щороку
Відділ освіти
Адміністрація
6.
Придбання іграшок для групової кімнати: настільні, будівельно-конструктивні, театралізована діяльність, музичні, спортивно-моторні
Щороку
Відділ освіти
Адміністрація
7.
Придбати нові технічні засоби: проектор та дошку
Упродовж 2020-2025н.р.
Відділ освіти
Адміністрація
3. Програмно-методичне забезпечення
1.
Забезпечити педагогічних працівників фаховими виданнями
Щороку
Відділ освіти
Адміністрація
2.
Забезпечити якісну психолого-педагогічну та соціальну допомогу педагогам, вихованцям та батькам на теми:«Виховання дітей в родині», «Адаптація дітей в ЗДО», «Вікові психологічні особливості розвитку дітей», «Дитячі страхи, як їх подолати?», «Профілактика та подолання синдрому професійного вигорання педагогів», «Попередження насильства, жорстокості у сім'ї та дитячому колективі"
Щороку
Педагоги ЗДО
3.
3абезпечити педагогів закладу освітньо-дидактичним матеріалом та посібниками для роботи з дітьми
Постійно
Відділ освіти
Адміністрація
4.
Модернізувати систему навчально- методичного забезпечення професійної діяльності педагогів : Проведення конкурсу на кращі педагогічні розробки навчання та виховання дошкільників: «Дидактичні ігри як засіб забезпечення сенсорного виховання дітей різновікової групи», «Формування початкових уявлень про пожежну безпеку дітей дошкільного віку», «Валеологічне виховання дошкільника головна складова формування здорового способу життя», «Виховання комунікабельності - запорука розвитку мовлення дітей»,т «Розвиток логічного мислення дітей в процесі пізнавальної діяльності»
2020-2025 н.р.
Адміністрація
Вихователь
5.
Модернізувати просвітницькі центри для батьків по популяризації знань з родинної педагогіки, досвіду забезпечення взаємозв'язку між сім'єю та садком: «Державне законодавство про сім'ю, соціальний захист дитинства в Україні», «Роль сім'ї у вихованні дітей. Батьки, бабусі, дідусі - перші вихователі.»,«Методи виховання у сім'ї», «Вікові психофізіологічні особливості дітей.»
2020-2025 н.р.
-
Адміністрація
7.
З метою обміну досвідом з колегами України вносити зміни на сайті закладу
Щороку
-
Педагоги
4. Кадрове забезпечення
1.
Аналізувати фактичну потребу ЗДО в педагогічних кадрах, своєчасно направляти заявку на заміщення вакантних посад молодими спеціалістами
По потребі
-
Адміністрація
2
Привести штатний розпис у відповідність з наказом МОН України «Про затвердження типових штатних нормативів ДНЗ»
До 2021 року
-
Адміністрація
3.
Підвищувати фахову майстерність педагогів шляхом проходження курсової перепідготовки,участь у вебінарах, семінарах
Згідно плану
щороку
Відділ освіти
Директор
Вихователь
4.
Процес атестації педагогічних працівників привести у відповідність до Типового положенням «Про атестацію педагогічних працівників зі змінами та доповненнями»
Згідно графіка
-
Адміністрація
5.
Забезпечення вивчення, узагальнення та поширення кращого досвіду роботи педагогів
Постійно
-
Адміністрація
6.
Забезпечення моніторингу питань виховання дітей з особливими потребами в сім'ях
регулярно
-
Адміністрація
7.
Забезпечення моніторингу діяльності закладу
Згідно плану
-
Адміністрація текст тут...